RETREAT CENTER OF DIAMOND WAY BUDDHISM IN UKRAINE

The RC Minkovka, a retreat center of Diamond Way Buddhism of the Karma Kagyu Lineage, was established and designed for individual and group retreats on Buddhist practices, as well as for summer courses.

This place is unique to Ukraine – according to Lama Ole’s wish, for many years we have been actively developing it so that whoever practices Diamond Way could have a chance for regular meetings, intense meditations and recognition of one’s mind.


"Варто завжди пам’ятати, що джерелом нашого щастя є наш ум. Просто продовжуйте практику — і радість прийде сама по собі"

Лама Оле Нідал

HISTORY AND FACTS

 

• In 2009 the RC welcomed Gyalwa Karmapa XVII Thaye Dorje »
• In 2011 the RC welcomed Lama Sherab Gyaltsen Rinpoche »
• Almost every year there are courses with Lama Ole Nydahl at the RC »
• The RC is capable of hosting more than 2,500 people during a summer course
• During the year several individual and group retreats take place at the RC »
• Every year there is a construction season to improve accommodation conditions »
• The RC territory has considerably expanded within the eight years
• The retreat house has been built »
• “Milarepa CLUB” has been created »
• We have become a real RC Minkovka sangha!

ACTIVITY

Milarepa’s example is our source of inspiration: during two construction seasons we performed a lot of work to make the conditions for staying and meditation as comfortable as possible; we installed an electricity supply, sewage system, drilled an artesian well, built up showers and toilets. We also made a number of other things, unremarkable but necessary for successful practice.

Nowadays, the RC Minkovka is a friendly family group and a lovely place with positive energy, infrastructure designed for big courses and the land of almost 7 hectares which includes a gompa for big courses (for 2000 people in summertime), a summer gompa (for 120 people in summertime), three houses, one of which is Karmapa’s House – equipped for individual retreats.

PROJECT DEVELOPMENT PLAN

 

Our plans for the future are as follows:
Reconstructing the White House for winter accommodation
Landscaping the area around the retreat house.
Building a big, beyond seasonal gompa
Building a cafeteria/coffee shop.

We are sincerely grateful for everybody’s participation in the development of this place, and really appreciate all kinds of help, such as workhands, tools, building materials or funds. Your support will bring happiness to everybody!


"Усі дії, що мотивовані істинною любов'ю та співчуттям, неминуче приведуть до позитивних результатів"

Кюнзіг Шамар Рінпоче

Буддійська медитація

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

У буддизмі медитація означає «спокійно й без зусиль перебувати у тому, що відбувається». Щоб досягти такого стану, ми заспокоюємо ум, розвиваємо співчуття та мудрість, працюємо з енергетичними каналами та медитуємо на різноманітні форми Будд з енергії та світла.

Найефективнішим методом Діамантового шляху є тривале ототожнення з власною Будда-природою та переживання повсякчасного перебування у Чистій країні. Коли єдність спостерігача, об’єкту та акту спостереження стає непорушною — як підчас медитацій, так і в проміжках між ними — тоді мета, Велика печать, вважається досягнутою.

Читати далі

Що таке ретрит

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

Ретрит — це період особистого чи групового усамітнення у спокійному, спеціально облаштованому місці для медитацій, духовної та психологічної роботи над собою.

Медитаційні усамітнення бувають відкриті або закриті, одиночні, парні або групові.

Найефективніше ретрит відбувається у разі наявності ясної мети, підтримки вчителя, певного забезпечення та розкладу дня — завдяки чому досягається можливість максимально абстрагуватись від повсякдення та поглибити медитаційний досвід.

Читати далі

POSSIBILITIES

You can take part in a meditation course, group or individual retreat under the guidance of the Lama or any of the Diamond Way teachers.


"Якщо ми розуміємо, що наші думки, слова та дії засівають зерна
майбутнього досвіду, то сила для зміни нашого життя знаходиться в
наших власних руках"

Лама Оле Нідал


"Все влаштується природним шляхом... Скріплені люблячою добротою та співчуттям — медитуймо разом заради блага усіх істот"

Кармапа Трінле Тхає Дордже

HOW TO JOIN IN

  • Visit us regularly
  • Share ideas about the RC development
  • Inform friends about the RC

HOW TO SUPPORT US

  • Work and meditate together
  • Join in the current projects
  • Support the RC with donations

Milarepa CLUB



I am raw html block.
Click edit button to change this html


Контактна інформація













captcha



JUST MEDITATE

У буддизмі медитація означає «спокійно й без зусиль перебувати у тому, що відбувається». Щоб досягти такого стану, ми заспокоюємо ум, розвиваємо співчуття та мудрість, працюємо з енергетичними каналами всередині тіла та медитуємо на різноманітні форми Будд з енергії та світла.

Найбільш ефективним методом Діамантовому шляху є тривке ототожнення з власною Будда-природою та переживання повсякчасного перебування у Чистій країні.

Коли єдність спостерігача, об’єкту та акту спостереження стає непорушною — як під час медитацій, так і в проміжках між ними — тоді мета, Велика печатка, вважається досягнутою.

Найважливіша медитація в центрах Карма Каґ’ю — медитація на Ламу, яку дав шістнадцятий Кармапа як найефективніший метод спеціально для західних людей. Цю медитацію можна виконувати будь-коли, самостійно чи в буддійському центрі.

Тому, хто бажає йти до Просвітлення традиційним, поступовим шляхом, слід почати з чотирьох основоположних практик. Вивчити ці медитації можна в наших центрах або на спеціальних курсах.

Медитації — це практичні вправи, спрямовані на те, щоби навчитися усвідомлювати свою справжню природу. Медитуючи, ми заспокоюємо ум, концентруємося на різних формах Будд і повторюємо мантри.

Різні Будда-форми, як-от Співчутливі Очі, Діамантовий Ум або Зелена Визволителька, показують і пробуджують різні просвітлені якості ума.

Медитація «Прихисток» — перша практика медитації на шляху до просвітлення.

Медитація на Кармапу XVI — шлях до реалізації природи ума через ототожнення з Ламою. Ця медитація є основною практикою в лінії Карма Каґ’ю.

Медітація «Діамантовий Ум» — медитація, що допомагає розчинити негативні враження в умі.
Медитація «Будда Безмежного Світла» — медитація, що допомагає підготуватися до практики свідомого вмирання, пхови.

Познайомитися з основними медитаціями та отримати більше інформації про кожну з них ви можете в будь-якому центрі Діамантового шляху.

karma-kagyu-logo-primary

Буддизм Діамантового шляху в Україні

Лама Оле Нідал

Лама Оле Нідал — один з небагатьох західних людей, хто отримав повну кваліфікацію бути ламою й звання вчителя медитації буддійської традиції Карма Каґ’ю.

У 1969 році Оле Нідал разом зі своєю дружиною Ханною стали першими західними учнями Й.С. Кармапи XVI. Після трьох років вивчення буддійської філософії та інтенсивної медитації, що містила також передачу унікальної практики Діамантового шляху — йоги свідомого вмирання (тиб. пхова), Оле Нідал на прохання Кармапи XVI почав вчити буддизму в Європі. З того часу Лама Оле передає благословення лінії передавання. Він подорожує з повчаннями по всьому світу, майже щодня відвідуючи нове місто. Глибина його знань та динамічні повчання надихають тисячі людей під час лекцій та медитаційних ретритів.

Кидаючи виклик людським концепціям про життя та буддизм, Лама Оле став основною рушійною силою розповсюдження буддизму на Заході. Він заснував понад 650 центрів Діамантового шляху в 44 країнах світу. Завдяки унікальному синтезу сучасного стилю та давньої мудрості він створив найбільшу спільноту практиків методів Діамантового шляху на Заході.

Як сказав Шамар Рінпоче: «У 1973 році Кармапа XVI попросив Оле та Ханну вчити і провістив, що вони досягнуть неабияких успіхів у розповсюдженні вчення Будди на Заході. Кармапа дав їм основні практики — Гуру-йогу на VIII та XVI Кармапу, й вони без жодних вагань дотримувалися своїх самая, втілюючи в життя побажання Кармапи XVI. Лама Оле несе його активність».

Сайт Лами Оле Нідала (англ.) | Сайт Лами Оле Нідала (рос.)
Питання-відповіді Лами Оле (укр.) | План подорожей.pdf

Ханна Нідал

У грудні 1969 року Ханна Нідал та її чоловік Оле стали першими західними учнями Його Святості Кармапи XVI. Більше 30 років Ханна була перекладачем високих учителів Карма Каґ’ю, брала участь у перекладанні буддійських філософських текстів з тибетської, організовувала візити учителів Карма Каґ’ю зі Сходу.

Ханна відповідала за Міжнародний буддійський інститут Кармапи в Нью-Делі (KIBI, Karmapa International Buddhist Institute) і була співзасновником Міжнародного інституту вивчення Тибету й Азії в Іспанії (ITAS, International Institute for Tibetan and Asian Studies).

Після шістьох місяців боротьби з раком, Ханна пішла з життя 1 квітня 2007 року в Копенгаґені, Данія, у віці 61 року.

Кармапа XVII Трінле Тає Дордже

Ґ’ялва Кармапа очолює лінію Карма Каґ’ю з ХІІ століття. В одному з попередніх втілень Кармапа був поруч із історичним Буддою як великий Бодхісатви Співчутливі Очі (тиб. Ченрезіґ). З 1110 року він став першим визнаним перевтіленим ламою Тибету, і продовжує здійснювати свідомі послідовні переродження.

Кармапа втілює активність усіх Будд. Уже багато століть він очолює лінію Карма Каґ’ю у своїх послідовних переродженнях. Перший Кармапа Дюсум Кх’єнпа (1110—1193) був першим ламою Тибету, який почав свідомо перероджуватись.

Книжная обложка, 15 в.

Через два століття перший Далай-лама став учнем учня четвертого перевтілення Кармапи Ролпе Дордже. У ХVІІ столітті, під час монгольського правління, п’ятий Далай-лама отримав політичну владу в Тибеті. Проте він ніколи не був головою всіх буддійських традицій. Протягом наступних століть декілька буддійських шкіл Тибету конкурували одна з одною за духовне, а іноді й за політичне лідерство.

Усі Кармапи перед смертю залишали детальні вказівки про час, місце та обставини свого наступного народження, з раннього дитинства проявляли неймовірні здібності й пам’ятали подробиці минулих життів. На сьогодні відомо вже сімнадцять втілень Короля йогів Тибету, як часом називають Кармапу.

Лінія Кармап

1. Дюсум Кх’єнпа, 1110—1193
2. Карма Пакші, 1204—1283
3. Ранґджунґ Дордже, 1284—1339
4. Ролпе Дордже, 1340—1383
5. Дєшин Шеґпа, 1384—1415
6. Тхонґва Дьонден, 1416—1453
7. Чьодраґ Ґ’ямцо, 1454—1506
8. Мікйо Дордже, 1507—1554
9. Уанчук Дордже, 1556—1603
10. Чоїнґ Дордже, 1604—1674
11. Йєше  Дордже, 1676—1702
12. Джанґчуб Дордже, 1703—1732
13. Дюдюл Дордже, 1733—1797
14. Тхеґчоґ Дордже, 1798—1868
15. Ках’яб Дордже, 1871—1922
16. Ранґджунґ Ріґпе Дордже, 1924—1981
17. Трінле Тхає Дордже, 1983

Шамар Рінпоче

Кюнзіґ Шамар Рінпоче, якого вважають еманацією Будди Амітаби, був другим ламою після Ґ’ялва Кармапи в духовній ієрархії школи Карма Каґ’ю. Перший Шамар Рінпоче К’єдруп Тракпе Сенге (1283—1349) був головним учнем третього Кармапи, Рангджунга Дордже. Його друге втілення, Качо Вангпо, отримав Червону корону, точну копію Чорної корони Кармапи, від четвертого Кармапи, Ролпе Дордже. Так Кармапа дав йому ім’я Шамарпа — «Лама у Червоній короні». З того часу в текстах Карма Каґ’ю завжди йдеться про двох Кармап — у Чорній та Червоній коронах, які по черзі були учнем та вчителем один одного протягом століть, їхні уми вважають неподільними.

Чотирнадцятий Кюнзіґ Шамар Рінпоче Міпам Чок’ї Лодро, племінник Й.С. Кармапи XVI, народився у 1952 році в тибетській провінції Дерге. У віці шести років його визнали перевтіленням Шамарпи й запросили до монастиря Янґ Чен, головної резиденції Шамарп у Тибеті. У дев’ять років разом із Кармапою XVI він виїхав з Тибету до Сіккіму, де жив певний час і навчався під керівництвом Кармапи.

Кюнзіґ Шамар Рінпоче отримав повну передачу повчань і методів традиції Карма Каґ’ю від Кармапи XVI у монастирі Румтек в Сіккімі. По смерті Кармапи Шамар Рінпоче підтримував проект завершення будівництва Міжнародного Буддійського Інституту Кармапи (KIBI) у Нью-Делі, Індія. В березні 1994 року він офіційно визнав Трінле Тхає Дордже cімнадцятим перевтіленням Ґ’ялва Кармапи. Більшість свого часу Кармапа Шамар Рінпоче присвячував поширенню Дхарми по всьому світі.

31 липня 2014 року останки 14-го Шамара Рінпоче, видатного духовного лідера тибетського буддизму, були піддані кремації в монастирі  Шар Мінуб поблизу Катманду (Непал). На церемонії були присутні десятки тисяч послідовників з усього світу. Церемонію очолив 17-ий Кармапа Тхає Дордже, духовний глава школи Карма Каг’ю, однієї з найстаріших буддійських традицій у Тибеті.

Лопен Цечу Рінпоче

Лопен Цечу Рінпоче народився в королівстві Бутан у 1918 році. У 13 років він залишив Бутан для того, щоб практикувати та вчитися під духовним керівництвом свого дядька, Лами Шераба Дордже в Непалі. Там він отримав повні настанови з Дхарми і медитував у суворих умовах у печерах Міларепи та святих місцях Гуру Рінпоче. 1944 року Рінпоче зустрівся з Й.С. Кармапою XVI, який став одним з його головних учителів.

Упродовж наступних років Лопен Цечу Рінпоче став ключовою фігурою для практиків Дхарми в Непалі. У 1987 році він вперше відвідав Європу на запрошення своїх західних учнів, Лами Оле Нідала та його дружини Ханни.

З того часу він багато подорожував Європою, Америкою, Австралією з повчаннями та незліченними посвяченнями. Лопен Цечу Рінпоче завершив будівництво Ступи Калачакри в Іспанії, а також більше ніж 16 інших ступ у Європі та Азії. У 1995 році Цечу Рінпоче відвідав Україну на запрошення учнів — дав повчання та Посвячення в Києві та Криму.

Останній проект Лопен Цечу Рінпоче — Ступа Просвітлення в Беналмадені, Іспанія — це найцінніша та найважливіша його робота. Рінпоче пішов з життя 10 червня 2003 року у віці 85 років, за чотири місяці до інавгурації цього величного проекту. Люди різних культур і виховання донині відчувають незрівнянну силу його співчуття, що приносить користь всім істотам.

Джиґме Рінпоче

Лама Джиґме Рінпоче, брат Кюнзіґа Шамара Рінпоче, народився в родині Й.С. Ґ’ялва Кармапи XVI. Він отримав широкі настанови від Кармапи ХVI, котрий під час свого першого візиту на Захід залишив Джиґме Рінпоче тут як свого представника.

З того часу Джиґме Рінпоче керує Даґпо Каґ’ю Лінґ у Франції, європейською резиденцією Кармапи. Поза тим, що Джиґме Рінпоче високо цінують як організатора, його глибоко поважають як ламу. Багато людей отримали користь від його глибоких знань, розуміння західного способу життя, практичної мудрості, тепла та почуття гумору.

Шераб Ґ’ялцен Рінпоче

Шераб Ґ’ялцен Рінпоче, високоповажний лама лінії Каґ’ю, отримав титул Маніва, що надається майстрам практики на Ченрезі («Співчутливі Очі»), які завершили повторення щонайменше мільярду мантр «Ом мані пеме хунг».

Рінпоче був посвячений у ченці в Румтеці Кармапою XVI Ранґджунгом Ріґпе Дордже. Завдяки своїй надзвичайній обдарованості, він досконало опанував усі тонкощі традиційного буддійського вчення, починаючи з сутр і тантр до ритуалів та музики, природничих наук, мистецтва та літератури.

Поряд з іншими заняттями Рінпоче — майстр ретритів у центрі трирічних ретритів у Парпінґу. Він збудував і наглядає за монастирем з сотнею черниць на заході Катманду, а також планує звести чоловічий монастир на сході столиці Непалу. Тисячі практиків беруть участь у курсах Нюнґне та практиках на Ченрезі, що їх Рінпоче проводить кілька разів на рік у своєму монастирі Н’єшанґ на Сваямбху.

З роками кількість промовлених ним мантр Ченрезі перетнула 15 мільярдів. Притаманний Рінпоче стиль викладу вчення відрізняється глибиною, невимушеністю та доступністю. Його повчання наповнені практичними порадами, оповідями та теплим гумором, та залишають незабутнє враження в серцях тих, кому поталанило їх чути.

Шанґпа Рінпоче

Шанґпа Рінпоче народився в 1960 році на кордоні Тибету й Непалу. Він вивчив усі ритуальні мистецтва та тексти під керівництвом Дупсінґа Рінпоче та інших кваліфікованих вчителів, отримав повчання та посвячення від Й.С. Кармапи XVI, Кюнзіґа Шамара Рінпоче, Урґ’єна Тулку Рінпоче та інших високих лам.

Кармапа ХVI уповноважив Шанґпу Рінпоче взяти на себе управління монастирем Карма Каґ’ю у Покхарі, Непал. У 1982 році Кюнзіґ Шамар Рінпоче попросив Шанґпу Рінпоче вирушити до Сінґапуру, щоби виконувати функції духовного вчителя в місцевому центрі Карма Каґ’ю. У 1997 році спільнота Сінґапурського центру Каґ’ю обрала його своїм духовним лідером.

У кожній культурі вчення Будди набуває найбільш відповідної форми. Його можна порівняти з діамантом: на червоному тлі він сяє червоним, на блакитному — виглядає блакитним, однак діамант при цьому залишається незмінним. Не втрачаючи своєї сутності, вчення адаптується до культурних умов різних суспільств та часів.

Спочатку вчення Будди розповсюджувалося в Індії протягом 1500 років, а потім ще 1000 років поширювалося в Тибеті. Сьогодні позачасове бачення Діамантового шляху (санскритом — Ваджраяна) та його методи — все більше приваблюють освічених та незалежних людей Заходу, й на Заході існують різноманітні буддійські традиції.

В усьому світі працюють більш ніж 650 буддійських центрів Діамантового шляху школи Карма Каґ’ю, заснованих Ламою Оле Нідалом. Вони знаходяться під духовним керівництвом Й.С. Кармапи XVII Трінле Тхає Дордже.

Центри Діамантового шляху мають демократичну структуру та функціонують завдяки безоплатній добровільній роботі на основі дружби та ідеалізму. Члени центрів спільно відповідають за проведення медитацій, надання відповідей на питання та передавання повчань. Лама Оле уповноважив понад 100 своїх учнів подорожувати та вчити буддизму, семеро з них з України.

У центрах Діамантового шляху лінії Карма Каґ’ю регулярно проходять медитації українською та російською мовами. Участь у медитаціях безкоштовна, оренда приміщень та інші витрати центру сплачуються з добровільних пожертв членів центру. У медитаціях можуть брати участь усі, хто бажає, для цього необов’язково бути членом центру.

Майже в усіх центрах є бібліотеки, де можна взяти для ознайомлення буддійську літературу, а також в центрах можна придбати книги, статуї, тексти медитацій, зображення та інші речі, потрібні для медитації.

У наших центрах немає черниць і ченців, а також «професійних буддистів». Усю роботу, зокрема організацію великих курсів, у яких часто беруть участь більше 2000 осіб, члени центрів роблять добровільно, поєднуючи її зі своєю професійною діяльністю.

Центри регулярно проводять медитаційні курси та лекції буддійських вчителів.

Шлях-практика Карма Каґ’ю, як будь-який інший буддійський шлях, починається з так званих Чотирьох думок: про дорогоцінне людське народження, про непостійність, про закон причини й наслідку та про найвищу радість Просвітлення. Ці роздуми поволі скеровують наш ум на справжні, повсякчасні цінності, що можуть бути джерелом нескінченного щастя.

Що ж це за цінності? По-перше, це Будда — істинний стан нашого ума. По-друге, дхарма — вчення, яке веде нас до цього стану. По-третє, санґха — друзі та помічники на шляху. І, найважливіше, лама — учитель, що об’єднує в собі перші три аспекти й дає нам безпосередній зв’язок з Просвітленням. Ми приймаємо Прихисток у цих цінностях і можемо повністю покладатися на них.

Нове, осмислене ставлення до життя потрібно закріпити практикою медитації. Лише завдяки медитації ми зможемо справді змінитися, бо вперті звички ума та дурні ідеї надто сильні й теорія без практики навряд чи нам допоможе.

Для практиків Каґ’ю є три шляхи. Для першого потрібна підготовка, для двох інших вона є бажаною, але не обов’язковою. Підготовка складається з медитації «Прихисток», яка знайомить практика з основними аспектами ближче. Після цього виконуються чотири медитації так званого ньондро, з тибетської це перекладається як основоположні вправи.

Опанувавши основоположні вправи, ми можемо сміливо рухатися далі в будь-якому з трьох напрямків. І перший шлях, Шлях вправних засобів, саме й вимагає такої підготовки. Тут ми вчимося працювати з просвітленими енергіями в нашому тілі, пробуджуємо переживання незумовленої радості, а потім пізнаємо їхню невід’ємність від простору.

Другий шлях, Шлях глибокого бачення, задіює свідомість. Він полягає в тому, що ми заспокоюємо ум та звільняємо його від зусиль. Завдяки цьому проявляється властива уму інтуїтивна мудрість.

Головний шлях для практика Каґ’ю — Шлях ототожнення (санскр. Гуру-йога). Сутність цього шляху — медитація на Ламу. Завдяки відданості та здатності бачити Ламу як Будду розкриваються дорогоцінні якості нашого ума, і ми все більше ототожнюємося із довершеним станом лами.

Будда Шак’ямуні, Будда нашого часу, жив 2450 років тому в умовах надзвичайно розвиненої духовної культури Північної Індії. Він досяг Просвітлення, після чого радісно навчав упродовж повних 45 років, оточений обдарованими учнями. Тогочасні умови були ідеальними для випробування та розповсюдження його повчань, і це зумовило нинішнє багатство буддійської мудрості та методів.

З часом склалися три важливі канони буддійського вчення: тибетські Канджур і Тенджур, китайський канон та палійський.

Канджур складається зі 108 томів та містить 84000 повчань. Це слова самого Будди, що довший час зберігалися в усній передачі, а потім були записані. Тенджур — це додаткові 254 томи коментарів до слів Будди, складені його досвідченими учнями. Обидва цикли вчень переклали тибетською між VII та XIV століттями.

Перед смертю 80-річний Будда сказав: «Я можу померти щасливим. Я не приховав жодного повчання. Я передав усе корисне вам. Будьте світлом самі для себе». Ці слова свідчать, що вчення Будди спирається на людську зрілість та осмислене життя. Коли Будду питали, навіщо й чого він навчає, він відповідав: «Я навчаю, бо ви, як і решта істот, хочете бути щасливими та уникати страждань. Я навчаю того, якою є природа речей».

На ґрунті надзвичайно багатих повчань Будди постали різноманітні школи, що прагнуть спільної мети: привести тіло, мовлення та ум істот до стану Будди. Для розвитку людського потенціалу використовують багаторівневі повчання. Оскільки вони охоплюють усі можливі якості ума та ґрунтуються на досвіді, а не на вірі, самого переказу їхнього змісту недостатньо. Тільки в порівнянні з іншими світоглядами та релігіями стає зрозумілою унікальність внеску Будди. Варто підходити до цієї теми з мінімумом жорстких ідей.

Багато хто на Заході вважає буддизм напрямом філософії. До певної міри це так, адже повчання Будди абсолютно логічні. Ясність та свобода думки — ознаки добре розвиненого ума, які з розвитком особистості дедалі більше увиразнюються. Якщо вчення веде до повної реалізації здібностей людини, передусім логічного мислення, чому б не називати буддизм філософією? Проте філософія працює на рівні концепцій. Ми тішимося досконалими аргументами, коли дискутуємо, а потім повертаємо книжку на полицю. Натомість учення Будди виходить за межі концепцій. Воно зумовлює практичну та тривалу трансформацію тіла, мови та ума. Буддизм знайомить людей із повсякденним функціонуванням їхнього ума і пропонує світогляд, який виходить за межі особистісного. Тому вчення Будди глибоко змінює практиків.

Навіть перші кроки в застосуванні буддійського бачення та методів у власному житті позбавляють відчуття безпорадної жертви. Ми стаємо впевнененими, якщо усвідомлюємо, що всі життєві події підпадають під дію причиново-наслідкового зв’язку, а отже надаються до контролю. Відтак ми бажаємо дізнатися більше. Наша усвідомленість зростає, ми діємо зі свого незворушного центру невимушено й плідно, з більшою користю для інших. Оскільки вчення Будди докорінно змінює усіх, хто практикує, буддизм є більшим, ніж філософія.

Іншим цікаво, чи не є буддизм психологією. Буддисти, які отримали відповідні повчання, часто говорять про відчутні результати вже після короткого періоду практики — зростає спокій, задоволеність, внутрішня сила. Тому дехто може припустити, що буддійське вчення — різновид психології.

Що можна про це сказати? Мета цієї вишуканої науки зрозуміла: покращити буденне життя людей. Усі школи психології прагнуть, щоби суспільство отримувало певну користь від кожного індивідуума, щоби ніхто не страждав і не обтяжував інших надмірно впродовж 70 або 90 років, бо саме стільки живуть нині в західних країнах.

Оскільки вчення Будди веде до схожих результатів, психологія та буддизм мають споріднені цілі. Утім, вчення Будди йде набагато далі за психологію: воно вказує на те, що жоден зумовлений стан ума не є тривким, що неможливо остаточно довіряти чомусь плинному. Тим, хто хоче зазирнути за відбиття в дзеркалі й під хвилі в океані, буддизм вказує на те, що перебуває межи й поза думками. Лише такий досвід відкриває якості, здатні провести істот крізь старість, хворобу, втрату і навіть смерть.

Загалом «психологія» Будди виходить за межі переживання плинних причини й наслідку. Будда довів, що первинна сутність ума — однакова для всіх істот, вона вільна від будь-якої якості, спроможної обмежити її в часі та просторі. На прикладі він переконливо демонстрував, що плин фізичних переживань та досвідів ума, із якими зазвичай ідентифікуються люди, вважаючи їх «собою», є фундаментально мінливим та нереальним. Будда пояснював, що зумовлений відносний ум істот — це плин мінливих вражень, що тримаються купи завдяки ілюзії «самості».

Така ілюзорна «самість» у поєднанні з подібними собі творить цей світ та відповідний досвід кожної істоти протягом часу, який не має початку.

Будда вчив, що всі події та переживання, причини яких не зрозумілі за цього життя, закорінені у наших вчинках за минулих втілень. Відповідно, теперішні думки, слова та вчинки, якщо вони не зазнають перетворення та очищення, визначатимуть майбутнє, у якому ми народимось.

Цей усеосяжний закон причини й наслідку зветься кармою та пояснює все розмаїття зовнішніх і внутрішніх життєвих обставин істот.

Розуміння того, що всі переживають наслідки власних думок, слів та вчинків, прояснює шлях та мету і дозволяє починати свій розвиток зі зрілого рівня впевненості в собі та незалежності. Це знання не завжди легко сприймати, особливо в несприятливих умовах. Але Будда свідомо уникав «вказівного перста» мораліста. Він навчав, що причина страждання не зло, а базове незнання, яке заважає істотам бачити себе частиною цілого. Позбуваючися цього незнання, ми позбуваємося всього негативного, і це веде до тривалого щастя, якого так прагнуть усі.

Отже, і психологія, і буддизм змінюють людей. Проте якщо психологія залишається в буденному, зумовленому світі, буддизм виходить за межі дуалістичного досвіду, показуючи, що сутність ума не залежить від часу і не має творця. Оскільки стає зрозумілим, що зовнішній та внутрішній світи плинні й вільні від будь-якої сталої сутності, можна радісно розслабитися і там, і там. Учення вказує на того, хто переживає, та багатство ума, який сприймає. Будда надихає людей до розуміння того, що метою життя не може бути затишне й безглузде існування. Згідно з його повчаннями, життя – це дедалі відчутніший поклик до розкриття всієї повноти власного потенціалу.

Коли ж виникає схильність свідомо керувати власним життям? Як тільки люди усвідомлюють закон причини й наслідку і шукають дієвих засобів уникнення власного болю; коли вони накопичують таку кількість гарних вражень, що вже не здатні тримати їх у собі; коли перед ними розкривається безмежний потенціал істот та ситуацій; коли вони розуміють, що повноцінне життя є найвищим блаженством.

Аби ці зусилля були успішними, передусім треба зауважити, як небагато можна зробити для інших, допоки власні почуття, слова та вчинки залишаються шкідливими. Тоді зрозумілою стає насолода співчуття та ясного мислення поза межами особистості. Врешті-решт, деяких людей одразу надихають живі приклади, які переконливо відображають відкриту, грайливу та безмежну сутність ума. Вони просто не можуть дочекатися миті, коли стануть схожими на таких вчителів.

Що б не слугувало мотивацією, з якого рівня не хотілося б розпочати практику, буддійські методи приносять сміливість, радість, силу та багатство любові. Вони дозволяють постійно зростати потенціалу тіла, мови та ума. Дедалі ясніше усвідомлення того, що все безперервно змінюється, несе свободу.

Розуміння того, що в зумовленому світі ніщо не може бути сталим чи справді існувати, оскільки народження й смерть стосуються всього; що людське прагнення щастя та спроби уникнути болю однакові всюди; що істоти незліченні, а ти лише одна з них, — розуміння цього поступово веде до сприйняття поза межами особистого. Усі бентежні почуття стають безпідставними, коли ми розуміємо неіснування цілісної сталої «самості», «я» — чи то в тілі, чи в умі. Так робиться перший крок, який не є самоціллю, а радше дарунком на шляху до спільного добра — Визволення. У цьому стані ілюзія окремого «еґо» розчиняється, і ми вже не ідентифікуємося зі стражданням. Це основа найвищого стану знаного як Просвітлення.

Другий та завершальний крок розвитку — Просвітлення. Це повна реалізація ума, невимушене та цілком свідоме перебування тут і тепер. Такий інтуїтивний стан з’являється сам собою, якщо концепції, які обмежували, перестають працювати. Коли звичайне мислення «або — або» послаблює свою мертву хватку, виникає простір для ширшого погляду «і те, й інше», і пробуджуються незліченні вроджені якості ума.

Багато людей знають це відчуття, бо переживали його в моменти пронизливого, нестримного щастя. Раптом усе довкола сповнюється сенсом, з’являється почуття єдності з усім. Простір уже не розділяє; відтепер він усе поєднує як потенціал та вмістище. Він надає всьому сенс, з’єднує між собою, все собою охоплює. Просвітлення дає нашому сприйняттю безмежну силу, яке виходить за межи будь-яких концепцій та знань і робить наше життя набагато цікавішим. Оскільки досвід блаженства й натхнення ніколи не тьмяніє, на сеансах психотерапії таке зазвичай не обговорюють.

Існує ще й третій погляд — проголошення буддизму релігією, хоча він суттєво відрізняється від уявлень про релігію в західному суспільстві. Перша принципова відмінність виявиться вже, коли спробуємо дослідити саме слово «релігія» (лат. religio). Значення латинського префіксу «re» — «повертати» або «знов», «ligare» означає «пов’язувати» або «поєднувати». Це слово описує сутність методу, яким релігії віри Близького Сходу, що домінували у світі протягом останньої тисячі років, прагнуть віднайти свій шлях повернення до чогось досконалого. Релігії досвіду, як буддизм, навряд чи могли б довіряти надійності «відновленого» стану того раю, звідки одного разу вже довелося випасти. Адже це означає, що від самого початку досконалий стан не був абсолютним, тож у будь-який момент його можна втратити знову.

З буддійського погляду, ми завжди були заплутані, бо ум, подібно до ока, не може побачити себе. Оскільки вчення Будди є дзеркалом, що спонукає ум розпізнати власну вроджену, свідому й незалежну від часу сутність та усвідомити себе як єдність суб’єкта, об’єкта й дії, то той, хто дійшов до цього усвідомлення, ніколи його не втратить.

Якщо вже вважати буддизм релігією, варто розрізняти два види віросповідань. Існують релігії віри, які значною мірою втручаються до життя людей, — це юдаїзм, християнство та передусім іслам (назва останнього в буквальному перекладі означає «підкорення», а змістом його є детальний перелік дозволених та заборонених учинків, цілком позбавлений природної моралі). Їхні боги мають надзвичайно особистісні та переважно незручні людські риси, які християнство та юдаїзм уже зарахували до історії, визнаючи їхню недоречність у сучасному світі.

Натомість існують далекосхідні недогматичні релігії досвіду, як-от вінець індуїзму під назвою Адвайта Веданта, деякі напрями даосизму й буддизм. Їхньою метою є реалізація потенціалу ума.

Як ми вже згадували, два типи релігій мають принципово відмінні методи та цілі. Усі релігії віри, що відверто домінують у сучасному світі, виникли на невеличкій території Близького Сходу. Їхнім політичним фокусом історично є місто Єрусалим, а спільним коренем — Старий Заповіт, що набув нинішньої форми у середовищі їхніх племінних спільнот кілька тисяч років тому.

Як і тепер, суспільства Близького Сходу тоді були зайняті постійною боротьбою за поширення впливу та виживання. Саме тому вони поклонялися богам чоловічої статі, змагалися за вірян, тримали все вкупі силою законів, посланих цими богами. За таких обставин чільне місце поступово посіла ідея зовнішньої сили, яка б творила, карала, судила, та істина яка була б відокремлена від істини людської. Оскільки суть цього твердження не є ані досяжною, ані придатною до перевірки, в нього треба просто вірити. Вірянин, у неуцтві й покорі, повинен задовольняти вимоги цих зовнішніх сил та їхніх посланців, котрі несуть світові учення, складені з догм, заборон та наказів.

Крім того, вірні мусять дотримуватися переконання, яке суперечить зрілому досвідові: лише один шлях є правильним і гарним для всіх, а решта — погані. За останні дві тисячі років ці релігії вбили більше людей, ніж політики, обираючи до того ж менш гуманні способи. Будь-яке цивілізоване суспільство повинно вбачати в релігіях віри загрозливу розкіш, і серйозно наглядати за їхньою поведінкою.

Релігії досвіду з Далекого Сходу, що виникли в Китаї та Північній Індії приблизно в той самий час, що й Старий Заповіт, чинили набагато менший тиск. Багатші та більш цивілізовані суспільства, звідки вони вийшли, імовірно, були не надто мирними, а також брутальнішими, ніж багатьом сьогодні хочеться вірити, проте їхні війни не мали релігійного забарвлення. Люди зі спільними поглядами могли опинятися по різні боки фронту, ставлячи перед собою винятково світські цілі. То безперечно були багаті культури зі значним надміром. Там одночасно існувало багато філософських напрямів, і багатьох людей охоплювало прагнення до знань та свободи ума. За таких умов релігії розвивалися в прямопротилежному напрямку: їхньою метою ставало покращення життя людей, виявлення та розвиток їхнього потенціалу.

Вони навряд чи схилялися до того, аби витворювати правила, які примушували б усіх думати однаково. Навіть в умовах боротьби за гроші, землі або вплив, різноманітні та практичні підходи до істини вважалися корисними для кожної окремої ситуації. Наприклад, Будда постійно застерігав своїх учнів від простої віри в його вчення. Натомість він був радий усім, хто приходив із запитаннями, аби перевіряти та підтверджувати його слова власним досвідом. Його побажання для кожного лишається незмінним і нині: це духовна свобода, яка дає силу досягти Просвітлення.

Для більшості корисним виявляється поступовий метод, поки не буде збудовано непохитний фундамент гарної карми, співчуття, мудрості та свідомості поза особистістю. Від цього моменту наслідки з’являються природно, оскільки стає зрозумілим, що те, чого прагнули, завжди існувало всередині. Це просто наш ум.

Знаючи це, Будда покладався на незалежність, таланти та здібності своїх учнів як на знаряддя для досягнення Просвітлення. Тримаючи перед ними дзеркало свого вчення, яке несло їм Звільнення та Просвітлення, він показував їм скарби, приховані всередині кожного. Ось чому потенціал Просвітлення кожної істоти зветься природою Будди. Якщо немає довіри до цього стану за межами особистості, немає ані шляху, ані мети.

Саме ідея вродженої досконалості є головною відмінністю між буддизмом та світовими релігіями віри.

Індуїзм та даосизм містять деякі абсолютні повчання, подібні до буддійських або запозичені з буддизму. Це було природним у спільнотах споріднених племен, що склалися в Індії та Тибеті. Але жодна з цих традицій не увібрала буддійські повчання цілком.

Будда уникав того, що нині називається езотерикою. Дуже зворушливими були спроби деяких людей підтримувати живими ідеалістичні почуття 1960-х без вживання наркотиків, усупереч хромованому еґотизму наступних десятиліть, проте їхнього винятково емоційного підходу до розуміння світу не досить.

Аби ясно пізнати ум, треба вдосконалити всі аспекти, включно з критичним мисленням. Суміш привабливих духовних фрагментів із різних джерел та роздрібна торгівля «вічними істинами» лише створюють солодкаву плутанину. Навіть у найкращій із нових упаковок, але без підтвердженого поколіннями реального досвіду ця суміш не може вивести зі світу концепцій та слів. Справжнє знання завжди виходить за межі й має потужну силу.

Чому ж навчав Будда як остаточно істинному? Він пояснював, що непідвладна часові сутність проймає собою все, знає все і є всьому основою. Абсолютне має існувати завжди й усюди та не може бути створено чи зруйновано, бо інакше воно було б зумовленим та відносним.

Простір та багатство потенціалу поширюються за межі концепцій «є» або «немає». Цю сповнену блаженства істину можна осягнути, якщо створити відповідні умови. Нездатність переживати її в усій повноті або частково, випливає з фундаментальної помилки будь-якого непросвітленого ума —нездатності пізнати себе.

Усі повчання Будди звертаються до природи ума, вони дають засоби досягти його повного пробудження. Якщо шукати непохитної та незалежної від часу свідомості, що дивиться нашими очима, усвідомлює або переживає явища, не знайдеться нічого сталого, наявного, фактичного. Ось чому Будда описував сутність ума як порожнечу. За його часів це розуміли як «порожній від чогось», тому це слово добре підходило для вираження ідеї, що усвідомлення, яке ми намагаємося дослідити, не має жодної матеріальної основи та жодних певних якостей.

Послуговуючись цим тлумаченням, порожнечу ніхто не асоціював із «ніщо» чи чорною дірою. Її розуміли радше так: той, хто переживає, не має ані розміру, ані ваги, ані глибини, ані ширини, ані довжини; ум не річ, що може розпастися або зникнути.

Сучасний математик визначив би сутність ума як нейтральний елемент явищ. Учений говорив би про вроджений потенціал, а ремісник міг би сказати: «Це не річ». Для коханця або воїна, схильних переживати світ як продовження своїх власних органів чуттів, ум був би відкритим простором.

Ця вказівка на порожнечу як сутність ума дає глибоку впевненість. Хоча тіла вмирають, думки з’являються та зникають, той, хто переживає, не був ані народжений, ані створений. Отож ум залишається недосяжним для смерті, розпаду чи зникнення. У своїй сутності він подібний до простору: це непідвладне часові вмістище. У ньому виникають усі явища, він їх огортає, знає й поєднує між собою. Крім того, немає жодної зовнішньої сили, у яку треба вірити. Кожен є повністю відповідальним за власне життя та розвиток. Приклад самого Будди є втіленням кінцевої мети, яку може досягти кожен. Якщо краще пізнати власну сутність за допомогою його повчань, з’являється справжній «острівець безпеки», міцна підтримка в повсякденному житті від самого початку шляху до Просвітлення.

На теренах Індокитаю, за винятком В’єтнаму, та на Цейлоні прийнятною метою буддійської практики вважається стан Визволення. Цей стан означає позбавлення від ілюзії існування тривалого та індивідуального «я». Натомість північні школи буддизму прагнуть повного Просвітлення, повного позбавлення від усіх дуалістичних ідей. Саме для досягнення цієї останньої та остаточної мети потрібні філософські та психологічні повчання Будди: так званий Великий шлях і особливо — методи Діамантового шляху.

Тут важливість лами, або гуру — друга, якому довіряєш, — зростає водночас із ефективністю.

Учення Будди — ключ до постійного щастя. У них він виступає як учитель, захисник або друг. Користуючись його порадами, можна уникнути страждання, потужно розвиватися та допомагати іншим. Будда обрав найвлучнішу назву для свого вчення: «дхарма» санскритом та «чьо» тибетською. На Заході цей термін перекладають як «спосіб буття речей».

У буддизмі медитація означає «спокійно й без зусиль перебувати у тому, що відбувається». Щоб досягти такого стану, ми заспокоюємо ум, розвиваємо співчуття та мудрість, працюємо з енергетичними каналами всередині тіла та медитуємо на різноманітні форми Будд з енергії та світла.

Найбільш ефективним методом Діамантовому шляху є тривке ототожнення з власною Будда-природою та переживання повсякчасного перебування у Чистій країні. Коли єдність спостерігача, об’єкту та акту спостереження стає непорушною — як під час медитацій, так і в проміжках між ними — тоді мета, Велика печатка, вважається досягнутою.

Медитації — це практичні вправи, спрямовані на те, щоби навчитися усвідомлювати свою справжню природу. Медитуючи, ми заспокоюємо ум, концентруємося на різних жіночих і чоловічих формах Будд і повторюємо мантри.

Різні Будда-форми, як-от Співчутливі Очі, Діамантовий Ум або Зелена Визволителька, показують і пробуджують різні просвітлені якості ума.

Найважливіша медитація в центрах Карма Каґ’ю — медитація на Ламу, яку дав шістнадцятий Кармапа як найефективніший метод спеціально для західних людей. Цю медитацію можна виконувати будь-коли, самостійно чи в буддійському центрі.

Тому, хто бажає йти до Просвітлення традиційним, поступовим шляхом, слід почати з чотирьох основоположних практик. Вивчити ці медитації можна в наших центрах або на спеціальних курсах.

Познайомитися з основними медитаціями та отримати більше інформації про кожну з них ви можете в будь-якому центрі Діамантового шляху.

Медитація «Прихисток» — перша практика медитації на шляху до просвітлення.

Медитація на Кармапу XVI — шлях до реалізації природи ума через ототожнення з Ламою. Ця медитація є основною практикою в лінії Карма Каґ’ю.

Медітація «Діамантовий Ум» — медитація, що допомагає розчинити негативні враження в умі.

Медитація «Будда Безмежного Світла» — медитація, що допомагає підготуватися до практики свідомого вмирання, пхови.

Той, хто бажає повсякчасно приности користь живим істотам, має розвивати зрілість особистості. Здобути таку зрілість можна завдяки буддійським повчанням Діамантового шляху, що їм притаманний міцний зв’язок між діяльністю та медитацією. Короткі фази злиття з ламами й буддами та повторення мантр — корисні інструменти, що їх уже близько 30 років численні друзі використовують, щоб здобути результати, як у нинішньому, так і в майбутніх життях. Оскільки так багато людей хочуть докласти якнайбільше зусиль для свого подальшого розвитку, ми засновуємо ретритні центри в усьому світі.

Щоб максимально ефективно використовувати наш дорогоцінний час, дуже корисно перебувати там, де присутнє просвітлене енергополе. Хоча стан істинного існування є однаковим повсюди, радісне енергополе більш щільне в тому місці, де попередньо з цією метою засіяні відповідні зерна. Це допомагає розвинути надмір в умі, а також усі пов’язані з цим здібності. Крім того, досконалі дослідження та очищення довготривалої пам’яті свідомості в таких місцях також стають більш ефективними. Середовище здатне позитивно впливати й зменшувати кількість чинників, що відвертають увагу практика від поставленого завдання.

Міларепа колись сказав: «Лишити власну домівку — це частина шляху». Подібні кроки не мають завдавати нам болю. Деякі друзі живуть таким чином протягом тривалого часу. Вони відчувають, як важливо створити відповідне оточення для практики, тому зібрали велику колекцію відео, книжок та аудіозаписів лекцій, пов’язаних із дхармою. Неодмінною передумовою для того, щоби вповні використовувати потенціал таких місць, залишається захист, який дарує буддійській Прихисток та рішення використовувати методи Діамантового шляху лінії Карма Каґ’ю.

Відмінності між усамітненням та повсякденною медитацією

Буддійська медитація показує ум. Вона зменшує вплив звичок, зовнішніх очікувань, а також внутрішніх закріплених моделей поведінки. Поліруючи «дорогоцінність», тобто сам ум, практик стає більш корисним для оточення.

Кількаденне усамітнення неймовірно посилює результати практики й збільшує дистанцію до повсякденності. Коли щоденні потреби не відволікають, ми глибше переживаємо спокій ума й усвідомлюємо природу явищ, наша проникливість зростає.

Згідно з поглядом буддизму Діамантового шляху, короткі усамітнення (ретритити) та повсякденне життя чудово поєднуються та сприятливо впливають одне на одного. У парних ретритах день і ніч сповнені радості, і ви маєте змогу отримати додаткову життєву силу.

Різновиди усамітнень

Кожен практик сам визначає тривалість та зміст усамітнення. Для початківців корисні відкриті усамітнення з чотирма щоденними медитаційними сесіями: перша коротка сесія перед сніданком, дві триваліші перед та після полудня і ще одна коротка ввечері, в поєднанні з практиками з місцевого центру. Звичайно, можна скоротити кількість сесій, але бажано продумати щоденний розклад та дотримуватися його. Решту часу у відкритому усамітненні ми допомагаємо центрові та спілкуємося з його мешканцями. Такі усамітнення можна проводити у будь-якому центрі, вони добре підходять для пар.

У закритому усамітненні практик не спілкується з іншими людьми, він може звертатися лише до обраних заздалегідь порадників. Такі усамітнення рекомендовані людям, що звикли до медитації та мають значний досвід використання методів Діамантового шляху.

Медитація на самоті, або, в особливих випадках, в присутності близьких людей, створює простір для усунення бентежних вражень з довготривалої пам’яті. Оскільки в таких умовах ми не відволікаємося, усі враження можуть виникати і природно трансформуватися в мудрість. Задача усамітнення має бути досяжною, бо надмірна кількість сесій, якщо це не можна виконати фізично, може зіпсути радість від проходження усамітнення.

Також існують групові усамітнення. Тут певні медитації проводяться гуртом, інші — на самоті. У багатьох місцях виділяється окремий час на вечірні лекції вчителів та запитання-відповіді. Усе це надзвичайно корисно. Спільна практика в групі та індивідуальне проникнення в суть під час групових усамітнень створює міцні зв’язки між учасниками, які переростають у дружні стосунки. Це дає змогу приносити користь людям, уповні використовуючи власний потенціал.

Слід віддати належне ньондро, чотирьом основоположним практикам. Саме вони так точно працюють з речами, які завдають нам клопоту щодня й не дозволяють переживати та проявляти свою природу Просвітлення.

Шлях до правильного розуміння порожнечі, що викликає почуття свободи і простору, складається з двох чинників.

  • Перший — накопичення у сховищах свідомості непохитних, сповнених сили позитивних вражень
  • Другий — віднайдення мудрості

Однак ідеться не про скупчення інформації в умі, а про те, щоб ум зробився легким і спонтанним. Ідеться про те, щоби першу, безпосередню мить сприйняття (доки ще не почалося розкладання по комірках у системі «плюс — мінус») розтягнути до нескінченності, й у такий спосіб завжди переживати все свіжим і нештучним. Так виникає здатність діяти природно.

Концентрація добрих вражень загострює проникливість, робить її невимушеною, і ми глибше пізнаємо велику вагу позитивних вчинків. Внутрішнє багатство, ясне й безпосереднє сприйняття речей, здатність перебувати в тому, що є, з’єднуються між собою. І усе це ми дістаємо завдяки чотирьом основоположним практикам — ньондро.

Свідоме вмирання. Мета пхови — навчитися вмирати свідомо і в момент смерті переносити власну свідомість до стану найвищого блаженства (щастя). Ця практика є останньою з Шести йог (повчань про енергію) Наропи і одним із глибоких вчень тибетського буддизму. Це безпосередній метод, що складається з візуалізації та мантри. Лама Оле є одним з небагатьох буддійських вчителів, хто уповноважений вчити цій практиці. Починаючи з 1987 року, він дав пхову понад 80 000 людей протягом кількох сотень медитаційних курсів по всьому світі.

Певні медитації вимагають спеціального навчання. Практика свідомого вмирання особливо корисна під час смерті. Буддійське вчення ґрунтується на тому, що свідомість кожного померлого через декілька тижнів з’єднується з новим тілом. Зазвичай цим процесом керують підсвідомі враження. Натомість пхова веде до переродження в тих сферах свідомості, де можливо найбільш ефективно працювати з умом. До того ж ці стани винятково приємні, і з них неможливо знову «впасти вниз», можна лише свідомо перероджуватись для того, щоб допомагати іншим.

Курс пхови триває близько п’яти днів. Зазвичай у такому курсі беруть участь близько 1000 осіб. Лама Оле Нідал проводить пхову 5-10 разів на рік майже в усіх частинах світу, так само як і інші курси: Махамудра і Курс з основоположних практик.

Практика «Нюнгне» — це медитація тисячорукого Будди Люблячі Очі — вираження співчуття всіх Будд. У ході практики вибудовується поле сили просвітленої активності на благо всіх істот.Нюнгне — дуже сильна практика очищення, в якій, з одного боку, очищується багато застарілого і негативного зі свідомості-сховища, а з іншого боку, вибудовується велика кількість позитивних вражень і заслуги, корисних на нашому шляху до просвітління.

Нюнгне — це ретріт, в якому ми концентруємося на практиці. Ми дотримуємося певних правил і обіцянок, таких як, наприклад, не вживати тютюн і алкоголь, не їсти м’яса, крім того на другий день ми не їмо, не п’ємо і не розмовляємо. При необхідності можуть бути зроблені винятки для деяких учасників, наприклад, за станом здоров’я.

Всі практикуючі живуть під час ретріта разом, залишаючи місце його проведення не більш ніж на годину-другу для прогулянок. Ритуал «Нюнгне» відноситься до Крія Тантри і тому під час практики всі і все повинно бути чистим і красивим.

Але головне — це мотивація і бажання медитувати. Передача практики «Нюнгне» виходить від Гелонгми Палмо, яка через цю практику досягла реалізації. Згідно з обіцянкою Ченрезіга той, хто хоча б один раз зробив «Нюнгне», ніколи не буде перероджуватися в нижніх світах.

Базовий розклад одного ретріта Нюнгне

Перший день (вечір):
Пояснення про ретріт і загальне розуміння медитації (тут практикуючі, що не збираються брати участь у ретріті, також не можуть послухати пояснення). Після пояснень готується ритуальна частина до майбутнього ретріту.

Другий день:
06:00 — медитація
09:00 — сніданок
10:00 — медитація і відповіді на питання з практики
13:30 — обід
16:00 — медитація
18:30 — чай
19:30 — медитація
21:00 — пояснення по третьому дню, відповіді на питання
Все харчування другого дня строго вегетаріанське (також без яєць, часнику та цибулі)

Третій день:
Початок о 6:00, потім кожна сесія займає близько 3-х годин. Це особливий день Нюнгне, коли ми не їмо, не п’ємо і не розмовляємо, концентруючись виключно на медитації. (Виключення в правилах ретріта можуть бути зроблені лише тим учасникам, яким це необхідно по стану здоров’я). У перервах можна відпочивати, читати книги, щось занотовувати, зробити масаж, прогулятися.

Четвертий день (ранок):
Остання сесія — дуже рано, щоб люди могли, при необхідності, встигнути на роботу. Після закінчення ретріта — хороший сніданок, не вегетаріанський. (Не обов’язково, але варто якийсь час присвятити відпочинку, якщо це співвідноситься з вашим графіком роботи).

Як дістатися до Минківки з Харкова

РЕЙСИ «ХАРКІВ – КАМИШУВАТА»

Маршрут: Харків → Минківка → Мірошники

1) Рейси «Харків-Камишувата»: 8:35, 11:20, 14:00, 17:50;
Автобус прямує до Минківки (зупинка біля місцевого магазину).
Довідки щодо розкладу — за телефоном: +38 572 712 49 42

2) Від Минківки до ретрітного центру, розташованого в
селі Мірошники— 4 км (можна доїхати автомобілем або дійти пішки хвилин за 40).

РЕЙСИ «ХАРКІВ – ВАЛКИ»

Маршрут: Харків → Валки → (Минківка) → Мірошники

1) Рейси з Харкова до Валок: 6:43, 7:43, 8:02, 8:35 (до Камишуватої), 8:55, 9:17, 9:30, 9:45, 10:02 (Коломак), 10:10, 10:43, 10:55, 11:20, 11:32, 11:47, 12:17, 12:40 (Коломак), 13:13, 13:22, 14:00 (Камишувата), 15:05 (Коломак), 15:20, 15:45 (Майдан), 16:06, 16:20, 16:40, 17:00, 17:20, 17:50, 18:12, 18:30, 19:00, 19:52, 20:30 (Тел. для довідки: +38 572 712 49 42)

2) З автовокзалу Валок можна взяти таксі. Якщо його вартість поділити на чотирьох, то вийде досить недорого.

Про нас

Buddhist Retreat Centre Minkivka is one of over six hundred centres of Diamondway Buddhism of the Karma Kagyu Lineage started by Lama Ole and Hannah Nydahl at the request of the 16th Karmapa Rangjung Rigpe Dorje – the head of Kagyu lineage, also known as the Black Hat Lama. Currently the main lama of our lineage is H.H. the 17th Karmapa Trinley Thaje Dorje.

More information about the centre »

Про центр

Про буддизм

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas diam sapien, auctor sed blandit nec, adipiscing eget elit. Duis tempor elementum quam consequat condimentum. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.Praesent volutpat nisl fringilla felis sodales elementum. Ut commodo arcu massa.

Активність

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas diam sapien, auctor sed blandit nec, adipiscing eget elit. Duis tempor elementum quam consequat condimentum. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.Praesent volutpat nisl fringilla felis sodales elementum. Ut commodo arcu massa.

Історія

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas diam sapien, auctor sed blandit nec, adipiscing eget elit. Duis tempor elementum quam consequat condimentum. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.Praesent volutpat nisl fringilla felis sodales elementum. Ut commodo arcu massa.

Факти

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas diam sapien, auctor sed blandit nec, adipiscing eget elit. Duis tempor elementum quam consequat condimentum. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.Praesent volutpat nisl fringilla felis sodales elementum. Ut commodo arcu massa.

Сьогодні Минківка — це:

соток землі
кв.метрів жилої площі
великих літніх курсів за плечима
проведених ретрітів з вчителями

Our Team

John Doe

John Doe

Graphic Designer

Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Maecenas faucibus mollis interdum.

Andrew Clark

Andrew Clark

Web Developer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore.

Patrick Smith

Patrick Smith

Marketing Manager

At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum.

"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away."

ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY

Services

Зручна багажна бірка

Зручна багажна бірка

Зручна шкіряна багажна бірка для ваших подорожей, із гравіюванням буддистської символіки. Замінний вкладиш для персональних даних.

Знаряддя для простирань

Знаряддя для простирань

Дизайнерські накладки для буддийських простирань. Матеріал фетр, вишивка нитками. Ручна робота.

Еко-сумка з принтом

Еко-сумка з принтом

Еко сумка з натурального льону, стильний кольоровий прінт із буддистською тематикою.

Подушка для медитації

Подушка для медитації

Подушка для медитації = шлях для скорішого просвітлення 🙂

Персональна клубна карта

Персональна клубна карта

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur.

From the Blog

Twitter Feed

To set up the “Twitter Feed Slider” element, go to Dev.Twitter.com and create a new app, so you can get your keys for the feed.

As you can see, you can set YouTube videos as section background!

Testimonials

Контакти

Контакти













captcha



Ретритний центр буддизму Дiамантового шляху в Україні

Ретритний центр буддизму Діамантового шляху лінії Карма Каг’ю РЦ «Минківка» заснований та облаштований з метою здійснення індивідуальних і колективних усамітнень з буддійських практик та проведення літніх курсів.

В Україні це місце є унікальним — за побажанням Лами Оле ми протягом багатьох років активно розвиваємо його, щоб усі, хто практикує Діамантовий Шлях мали можливість регулярно зустрічатись, інтенсивно медитувати та пізнавати свій ум.


"Варто завжди пам’ятати, що джерелом нашого щастя є наш ум. Просто продовжуйте практику — і радість прийде сама по собі"

Лама Оле Нідал

Історія та факти

 

• В 2009 році РЦ приймав Гьялва Кармапу XVII Тає Дордже »
• В 2011 році РЦ приймав Ламу Шераба Гьялцена Рінпоче »
• Майже кожного року в РЦ проходять курси з Ламою Оле Нідалом »
• РЦ одночасно може прийняти більше 2500 людей підчас літнього курсу
• Протягом року в РЦ проходять декілька колективних та індивідуальних ретритів »
• Кожного року в РЦ проходить будівельний сезон для покращення умов перебування »
• За 8 років територія РЦ значно розширилась
• Побудували ретритний будинок »
• Створили «Milarepa CLUB» »
• Стали справжньою сангхою РЦ «Минківка»!

Активність


Приклад Міларепи — наше джерело натхнення: за два будівельних сезони ми виконали багато роботи для того, щоб зробити умови перебування та медитації якомога комфортнішими: облаштували електропостачання, каналізацію, пробурили артезіанську свердловину, побудували душі й туалети. Також зробили багато інших, непомітних, але потрібних для успішної практики речей.

Наразі РЦ «Минківка» — це дружній, родинний колектив і чудове місце із позитивною енергетикою, інфраструктурою, розрахованою на великі курси, та територією майже сім гектарів, що включають: гомпу для великих курсів (на 2000 чоловік в літній період), літню гомпу (на 120 чоловік в літній період), три будинки, один з яких —­ Будинок Кармапи ­— облаштований для індівідуальних усамітнень.

План розвитку проекту

 

 У планах на майбутнє:
• реконструкція білого будинку для проживання взимку;
• упорядкування та озеленення території навколо ретритного будинку;
• побудова великої всесезонної гомпи;

• побудова їдальні/кафе.

Ми щиро вдячні усім за участь у розвитку цього місця та дійсно цінуємо допомогу у вигляді робочих рук, інструментів, будматеріалів чи коштів. Ваша підтримка принесе щастя усім!


"Усі дії, що мотивовані істинною любов'ю та співчуттям, неминуче приведуть до позитивних результатів"

Кюнзіг Шамар Рінпоче

Буддійська медитація

У буддизмі медитація означає «спокійно й без зусиль перебувати у тому, що відбувається». Щоб досягти такого стану, ми заспокоюємо ум, розвиваємо співчуття та мудрість, працюємо з енергетичними каналами та медитуємо на різноманітні форми Будд з енергії та світла.

Найефективнішим методом Діамантового шляху є тривале ототожнення з власною Будда-природою та переживання повсякчасного перебування у Чистій країні. Коли єдність спостерігача, об’єкту та акту спостереження стає непорушною — як підчас медитацій, так і в проміжках між ними — тоді мета, Велика печать, вважається досягнутою.

Читати далі

Що таке ретрит

Ретрит — це період особистого чи групового усамітнення у спокійному, спеціально облаштованому місці для медитацій, духовної та психологічної роботи над собою.

Медитаційні усамітнення бувають відкриті або закриті, одиночні, парні або групові.

Найефективніше ретрит відбувається у разі наявності ясної мети, підтримки вчителя, певного забезпечення та розкладу дня — завдяки чому досягається можливість максимально абстрагуватись від повсякдення та поглибити медитаційний досвід.

Читати далі

Можливості

Ви можете прийняти участь у курсі медитації, колективному чи індивідуальному ретриті під керівництвом Лами, або будь-кого з буддійських вчителів Діамантового шляху.


"Якщо ми розуміємо, що наші думки, слова та дії засівають зерна
майбутнього досвіду, то сила для зміни нашого життя знаходиться в
наших власних руках"

Лама Оле Нідал


"Все влаштується природним шляхом... Скріплені люблячою добротою та співчуттям — медитуймо разом заради блага усіх істот"

Кармапа Трінле Тхає Дордже

Як приєднатись



• регулярно навідуватись до нас
• ділитись ідеями щодо розвитку РЦ
• розказувати про РЦ друзям

Як підтримувати



• разом працювати та медитувати
• долучатись до існуючих проектів
• підтримувати РЦ внесками

Milarepa CLUB




Контактна інформація













captcha



ФОТОАЛЬБОМ